Produkty w tej gazetce
HORECA WOBEC WYZWAŃ ALTERNATYWNE WYBORY KONSUMENTÓW, CZYLI GDZIE JEST KONKURENCJA? Czy alternatywne oferty gastrono- miczne będą rzutować na odpływ klientów z restauracji? PK: Tak, i mam tu na myśli przede wszystkim sklepy spożywcze i ich coraz lepszą jakościowo ofertę produktów convenience, dań gotowych do odgrzania, czy też duży wybór produktów HEREAŻEŁAE KIERIÓW on the go, jak np. hot dogi, kawa. Szczególnie HoReCa w MAKRO Polska warto zwrócić uwagę na pokolenie Z, które albo chodzi do drogich restauracji, albo korzysta z opcji budżetowych. Ten ostatni czynnik sprawia, że oferta sklepów spożywczych staje się realną alternatywą dla oferty restauracji. Paweł Koperek Jak restauratorzy mogą przyciągnąć uwagę konsumentów? PK: Klienci w tej chwili zwracają coraz większą uwagę na dostosowanie lokali do potrzeb rodzin z dziećmi. Zapewniają plac zabaw, kącik dla maluchów, menu dziecięce, opiekę bądź animatora zabaw (w niedzielę), dają możliwość przyjścia do restauracji ze zwierzęciem. Pojawiają się również lokale z muzyką na żywo, z otwartą kuchnią, oferujące menu degustacyjne czy regionalne. Myślę, że aby przyciągnąć uwagę konsumentów, warto organizować wydarzenia tematyczne i publikować informacje o nich na profilach w mediach społecznościowych. Warto również wprowadzić do oferty wysublimowane autorskie drinki przygotowane przez barmanów według preferencji smakowych gości. Czy wdrożenie niektórych rozwiązań, na przykład dowozów, ułatwi walkę z konkurencją? PK: Usługa dowozu już się spopularyzowała i nie jest niczym wyjątkowym. Przyczyniły się do tego zarówno czasy pandemii COVID-19, jak i rozwój aplikacji, które umożliwiają szybki wybór typu kuchni, rodzaju dań i taniego dowozu. Kluczowa staje się jakość dowożonych dań i czas dostawy. Nowością są dowozy dań do samodzielnego przygotowania, w takim zamówieniu wszystkie składniki są odważone i opisane. Gwarantuje to, że danie na pewno będzie ciepłe, umożliwia też np. wspólne gotowanie ze znajomymi.
Nazwa | Szczególy |
---|